dimecres, 1 de febrer del 2012

La gran fàbrica de les paraules

Feia temps que no escrivia cap comentari literari. Però ara m'ha vingut de gust fer-ho. I és que aquestes vacances de Nadal he aconseguit tenir entre les meves mans un petit gran llibre que és una joia. La gran fàbrica de les paraules, d'Agnès de Lestrade i Valeria Docampo. 

He fet la descoberta gràcies a un nou bloc que he conegut, els Cuentos de Pukka i he corregut a buscar-lo i devorar-lo el primer dia que les llibreries m'han obert després de Nadal. Ara bé, en googlejar La gran fàbrica de les paraules m'he adonat que, de fet, són ja diversos els blocs que n'han parlat abastament, com la gent de Lectures de l'espolsada. I jo sense conèixer-lo!


És, sense cap mena de dubte, una meravella feta conte. Un conte per a infants? per a adults? què voleu que us digui, cada dia més penso que les barreres de l'edat no compten. Si un conte és bo, l'assaboriràs als 12 anys, als 25 o als 45. I crec que aquest és el cas. Unes il·lustracions fabuloses que destil·len tendresa per tots els colors, i unes poques paraules tan ben posades que diuen tant i tant! No us en desvetllaré gaire més perquè crec que l'heu d'assaborir vosaltres, només us transcriuré aquí el text de la contraportada, que ja diu molt!:

"Hi ha un país on la gent gairebé no parla. En aquest estrany país, s'han de comprar i empassar les paraules per poder-les pronunciar. En Dídac necessita paraules per obrir el seu cor a la bonica Aura. Però, quines triar? Perquè, per dir el que vol dir a l'Aura, li cal una fortuna! No es pot pas equivocar...
Un text poètic d'Agnès de Lestrade, il·lustrat amb el talent i la imaginació de la Valeria Docampo. Un regal pels ulls i les orelles! Una oda a la màgia de les paraules i una bella història d'amor."

Completament d'acord! Poesia pura i fina feta mot i dibuix! No us el perdeu, gaudiu-lo i feu-lo gaudir a la canalla de casa! Us recomano de passejar-hi tot oblidant per un moment els prejudicis d'adults. En gaudireu d'allò més, segur! I sinó ja m'ho direu!!!

Ah, si coneixeu algun altre conte de bellesa igual o superior a La gran fàbrica de les paraules, no us ho quedeu per a vosaltres, feu-m'ho saber si us plau! Gràcies!!!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada